Újabb útszakaszokon válik biztonságosabbá a közlekedés

A biztonságosabb közlekedés érdekében a BKK és a Budapest Közút folytatja a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában lefektetett sebességcsökkentési intézkedések megvalósítását. A következő ütemben két helyszínen, Újpesten és Kőbányán változik eddig emelt sebességű szakaszokon a megengedett legnagyobb sebesség. Az intézkedések célja, hogy tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből.



Folytatódik a Közlekedésbiztonsági Stratégiában is szereplő intézkedések megvalósítása a fővárosban. A biztonságos közlekedés érdekében több helyen módosítják a megengedett legnagyobb sebességet. A program következő elemeként az útszakaszok hálózati és közterületi szerepeinek megfelelően módosítják a sebességhatárokat.

Ezeken a helyszíneken csökken a megengedett legnagyobb sebesség

December 11-től, szerdától

• a IV. kerületi Megyeri út Szilas-patak és Íves út közötti szakaszán 70 km/óráról 50 km/órára;

• a X. kerületi Kőbányai út Könyves Kálmán körút és Szállás utca közötti szakaszán 60 km/óráról 50 km/órára változik a megengedett legnagyobb sebesség.

Az útszakaszokban közös, hogy a már korábban elfogadott Közúthálózati Tervben előirányzott útszakaszokon csökkentik az 50 km/órát meghaladó sebességhatárt, illetve a hálózati és a közterületi szerephez igazítják a maximálisan megengedett sebességet.

Az új sebességhatárok bevezetését követően a szakemberek folyamatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. Azokon a helyszíneken, ahol már korábban bevezették az intézkedéseket, jelenleg is zajlanak a vizsgálatok.

Gondos előkészítés előzte meg a döntést

Az incidensek kimenetelét jelentősen befolyásolja az abban résztvevők sebessége: alacsonyabb sebességnél történő ütközésnél kisebb következményekkel kell számolni.

A tervek kidolgozására a BKK munkatársainak segítségére volt a társaság által kifejlesztett ún. prediktív modell, amely értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében. Ennek segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében.

Az intézkedések bevezetése a legvédtelenebb úthasználók, így a gyalog, kerékpárral vagy egyéb eszközzel, például rollerrel közlekedők biztonságát is szem előtt tartja, a Közlekedésbiztonsági Stratégia egyes elemei ezért is kapcsolódnak járművek sebességének csökkentéséhez. A már bevezetett és a tervezett intézkedések célja az, hogy jelentősen csökkenjen a személyi sérüléses közlekedési események száma, illetve azok súlyossága, ezzel is közelebb kerülve a Vision Zero célkitűzéseihez, azaz a halálos és súlyos sérülések teljes megszüntetéséhez Budapest útjain.

OBJEKTÍV Hírügynökség 2024. december 10.

A Web-oldalon található cikkek és fotók ingyenesen és szabadon felhasználhatók, de kizárólag az Objektív Hírügynökség, mint hírforrás feltüntetésével.
hirdetés