Hosszabb útvonal, jobb kapcsolatok Kőbányán
A 75-ös troli augusztus közepétől – egyelőre tesztüzemben – meghosszabbított útvonalon közlekedik, a Jászai Mari tér és Kőbánya között. A tesztüzem eddigi tapasztalatai és az utasok visszajelzése alapján október elejétől már mindkét irányban érinti a kőbányai Szent László teret is a 75-ös troli. Az útvonalmódosításnak köszönhetően javulnak a X. kerület központjának közösségi közlekedési kapcsolatai. A témában társadalmi egyeztetést tart a BKK, amely a társaság oldalán érhető el – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség a BKK közleményéből.
A 75-ös trolibusz augusztus 17-től, szombattól tesztüzemben, hosszabb útvonalon, a Jászai Mari tér és Kőbánya alsó vasútállomás között jár. A járművek a Puskás Ferenc Stadion és a kőbányai végállomás közötti szakaszon részben felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással közlekednek.
Az elmúlt hetek tapasztalatai azt igazolták, hogy a nyári hőségben a klímaberendezések intenzív használata mellett és az iskolai időszakban is jól bírják az ún. önjáró trolibuszok akkumulátorai a felsővezeték nélküli szakaszt, így október 5-től, szombattól kicsit hosszabb útvonalon közlekedve a Jászai Mari tér felé is érintik a járművek a Szent László téri megállót.
Az útvonalhosszabbításnak köszönhetően a térségben élők, illetve ott dolgozók gyorsabban és átszállás nélkül, ráadásul környezetbarát módon érhetik el a főváros belsőbb területeit. Az első másfél hónap tapasztalata alapján naponta több száz utas átszállás nélkül tovább utazik az új szakaszon, így a járat számukra már most gyorsabb és kényelmesebb eljutást biztosít Kőbányáról a Városliget és Újlipótváros irányába. A BKK reményei szerint az október 5-től módosuló útvonal további utasok számára teszi vonzóvá az új kapcsolatot.
A 75-ös trolibusz mellett betétjárat is közlekedik 75A jelzéssel a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari tér között. A járatok menetrendjei a BKK oldalán, valamint a BudapestGO alkalmazásban érhetők el.
Társadalmi egyeztetés indult
A 75-ös trolibusz vonalának meghosszabbítása egyelőre tesztüzemben zajlik: az utasok és szakemberek „éles” üzemben több útvonalat is összehasonlíthatnak majd. A tesztüzem első ütemében, augusztus 17-től a trolik a Pongrácz úton, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Állomás utcán keresztül érik el Kőbánya alsó vasútállomást. A társaság ügyfelei a tesztüzem kezdetétől kifejthetik véleményüket a trolibuszok közlekedéséről a BKK oldalán, ezen a linken. Eddig több, mint 1000 észrevétel érkezett a BKK-hoz olyanoktól, akik döntő részben már kipróbálták az új útvonalat. Az első visszajelzések között nagy számban szerepelt az az igény, hogy a járat mindkét irányban érintse a Szent László teret, ezért a BKK most bevezeti ezt.
A tesztidőszak ideje alatt a Kőbányáig meghosszabbított 75-ös trolibuszok plusz kapacitásként közlekednek a Puskás Ferenc Stadion és Kőbánya központja között. A végleges útvonalat, menetrendet és kapcsolódó részletkérdéseket az üzemeltetési tapasztalatok és lakossági visszajelzések alapján csak a jövő év elején fogják a BKK szakemberei kialakítani.
Reneszánszukat élik a trolik
A 75-ös trolibusz meghosszabbítása illeszkedik a BKK azon tervei közé, amelyek a trolibuszhálózat fejlesztését helyezik előtérbe. A fővárosi közlekedésszervező 2024 nyarán mutatta be azt az átfogó tervet, amely a budapesti trolibuszhálózat bővítését és egyes autóbuszvonalak trolibusszal való kiváltásását tartalmazza. A fejlesztés fontos lépés ahhoz, hogy a jövőben a közösségi közlekedést használók 100 százalékban elektromos hajtású járművekkel, kényelmesen, és mindenki számára hozzáférhető módon utazhassanak a fővárosban. A BKK a következő években is nagy hangsúlyt fektet a hálózatfejlesztésre: 2026 végéig közel 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.
OBJEKTÍV Hírügynökség 2024. október 2.
|