Mozgalmas nyárutó a szlovák piacon
A szlovák piacon ősszel kiemelt kampányok hívták fel a figyelmet Magyarország főszezonon túl is elérhető szolgáltatásaira, elsősorban a célpiacon legnépszerűbb fürdő- és wellnesskínálat bemutatásával. A kedvelt „vizes\" téma mellett szerepet kapott a régió bor- és pálinkakultúrájának, történelmi örökségének bemutatása, valamint az őszi kirándulási tippek népszerűsítése is – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.
Szeptemberben négyhetes Facebook-kampány indult, amely hetenként más régiót állított középpontba. A régióval kapcsolatos kérdésekre válaszolók között nyereményeket sorsoltak ki. Az őszi-téli pihenés a témája az október folyamán futó közép-dunántúli régiós kampánynak is, amely a szlovák határhoz közel fekvő célterületek egész évben működő spa és wellness szolgáltatásait népszerűsíti, elsősorban a Velencei-tó környékére fókuszálva. A kampány a női olvasókat, az aktív életmódot keresőket, a határmenti régiók lakosait és a szlovákiai magyarokat szólítja meg. „Megérdemli, hogy királyul érezze magát – őszi relax a királyi régióban\" szlogennel a nyomtatott és online médiában jelennek meg a hirdetések, PR-cikkek, amelyek a www.madarsko.sk/strednezadunajsko kampányoldalra irányítják a vendégeket. A weboldalon az akcióhoz csatlakozott szolgáltatók mutatkoznak be.
Az észak-alföldi régió egészségturisztikai kínálatát személyesen ismerhették meg a szlovák média képviselői. A Szlovákia közép-keleti részében nagyon kedvelt Nyíregyháza-Hajdúszoboszló-Debrecen hármas nemcsak a híres fürdőkultúrájából adott ízelítőt a tanulmányútra meghívott turisztikai- és médiaszakembereknek, hanem a családi programlehetőségeket, gasztronómiai kínálatot és kulturális ajánlatokat is bemutatta.
A pozsonyi Zichy Palotában a kultúra kedvelőit szólították meg: a fertődi Esterházy kastély sajtókonferenciáján, amelyen a felújított kastélyt és a 2016-os Eszterházi Vigasságok fesztiválsorozatot népszerűsítették. Felszólalt Czimbalmosné Molnár Éva, Magyarország pozsonyi nagykövete és Esterházy Antal herceg is. A pozsonyi Vásárcsarnokban zajló, Kóstold meg a világot című gasztronómiai rendezvényen a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai irodája a turistacsalogató magyarországi úti célokat képviselte a magyar kiállítók mellett. A Jókai bableves és az elmaradhatatlan pörkölt a legkeresettebbek közé tartozott, a magyarországi kiadványokat is szívesen vitték a látogatók.
A Turizmus Világnapja alkalmából a Nagymegyeri Magyar Tannyelvű Szakközépiskolában zajló idegenforgalmi diákversenyen tartott szakmai előadást a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselője. Az iskolában folytatott kérdőíves felmérés eredménye a fiatalabb generáció Magyarországra irányuló utazási szokásairól, motivációiról és információszerzési módszereiről nyújtott adatokat.
A Szlovákiából érkezett turisták kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakáinak száma havi viszonylatban stabil emelkedést mutat, a legfrissebb statisztikai adatok pedig 10 %-kal több vendégéjszakáról számolnak be az első nyolc hónapot tekintve, mint egy évvel ezelőtt.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. október 27.
|