Együttműködés a magyar borokért
Balatonfüreden írták alá csütörtökön az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht., a Magyar Turizmus Rt., a Magyar Bormarketing Kht., valamint a Magyar Éttermi Szövetség vezetői azt az együttműködési megállapodást, amely a magyar borok promóciójának összehangolását hivatott szolgálni – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MTRT.
Az együttműködés célja a négy szervezet összehangolt marketing tevékenységével a magyar bor külpiacra jutásának elősegítése, illetve ismertségének növelése külföldön és belföldön.
A négy szervezet között teljes az egyetértés abban, hogy a bor, a gasztronómia és a turizmus egymást kiegészítő és erősítő elemek, amelyeknek érdekei együttes fellépéssel hatékonyabban képviselhetőek. Éppen ezért az aláírók az éves marketingtervek elkészítésekor egyeztetik az együttműködés pontos kereteit, közösen határozzák meg azon kiállítások és rendezvények körét, amelyeken együtt, vagy akár egymást képviselve lépnek fel, továbbá közös kiadványokkal és egyéb marketing eszközökkel segítik a magyar bor és gasztronómia érdekképviseletét.
Összehangolják és egységesítik a kommunikációt, a PR tevékenységet és a témához kötődő sajtómunkát is, szakembereik pedig rendszeres szakmai találkozókon alakítják ki az együttműködés konkrét tartalmi elemeit.
A Magyar Turizmus Rt. a megállapodás aláírását megelőzően is kiemelt feladatának tekintette a hazai borok népszerűsítését, illetve a borturizmus fellendítését. Ennek érdekében számos marketing eszközt alkalmaz: 2005-ben - bor- és gasztronómia témában, illetve a témát is érintően - közel 800 marketing akciót bonyolított le, közel 100 millió forint értékben, és a munkát 2006-ban is folytatja. Belföldi marketingkommunikációjában idén a Bor és Gasztronómia tematikus évre koncentrál a márciusban induló „Nagy Ízutazás 2006” kampánnyal. A magyarországi borrégiókat bemutató kiadványt bővített formában, frissített tartalommal adta ki három nyelven 2005 végén. Az új kiadvány a borrégiók mellett tartalmazza a hazai borutakat és azok ajánlatait is. A központi kiadvány mellett, az Rt. regionális igazgatóságai is kiadják a saját területükön található borvidékeket ismertető kiadványokat. A Bor & Gasztronómia kiadvány 2006 elején új arculattal jelent meg, angol és német nyelven. A hazai borturisztikai kínálat megismertetése és népszerűsítése érdekében a nemzeti turisztikai marketing szervezet rendszeresen szervez tematikus tanulmányutakat kül- és belföldi újságírók és utazási szakemberek részére, továbbá üdvözöl és szakmai támogatásáról biztosít valamennyi színvonalas hazai bor- és gasztronómiai rendezvényt, amelyek promóciójában aktívan közreműködik.
Kutatásaiban rendszeresen vizsgálja a bor és a gasztronómia szerepét Magyarország belföldi és beutazó turizmusában, s az így szerzett információk felhasználásával is tovább fokozhatják a négy együttműködő szervezet munkájának hatékonyságát.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség, 2006. február 3.
Gy. Mészáros Ágnes
|